Followers

Meh Klik Sini Ramai-Ramai ^____^

KLIK SINI TIAP KALI SINGGAH YE!!

Saturday, August 25, 2012

nothing to say. fullstop !



I hope you realize
It's not because I'm selfish or annoying
I just have nothing to say
I will never hate anyone unless others hate me first
So, stop making a lies...


Friday, August 17, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri !

Salam semua. 


Anak Dolah makan lepat,
Makan lepat sambil melompat,
Nak hantar kad raya dah tak sempat,
Tulis kat blog pun kira ok what?

Cegitu cegini awak suka,
Awak suke kite tak suka,
Esok luse hari raya,
Sama-sama bersuke ria.
 
Masak udang dan gulai ketam,
Pembasuh mulut kuih keris,
Berbunyi mercun berdentum-dentam,
Zira ucapkan Selamat Hari Raya.

 Budak-budak main mercun,
Jangan sampai terbakar tangan,
Di Aidilfitri kita berhimpun,
Hulurkan tangan meminta ampun.


 

 p/s:  erk..kalau de sesape yang rase tak nak maafkan tu..lantak pi la korang..malas den nak layan. :p

Thursday, August 16, 2012

why people always change?

Salam.

Dalam hidup nie....macam-macam ragam orang da yang zira da jumpa. Dan yang paling perit nye baru je berlaku beberape bulan yang lepas. Perit rasenye bile percaya yang kite letakkan pada seseorang tu di khianati oleh orang tue. Zira pun tak paham kenapa tiba-tiba aje dia berubah. Dalam sekelip mata. 

Zira percaya dia sepenuh hati. Zira anggap dia la yang paling rapat dan baik dengan zira. She's very nice and kind-hearted. But, don't know why she changes suddenly. Apa yang zira cerita kat dia selama nie hanya la sekadar luahan hati dari seorang kawan pada kawan yang zira paling percaya. Zira percaya dia sebab orang kata dalam suatu perhubungan tu mesti lah di sertai dengan rasa ikhlas dan jujur. Ye tak?? Tapi tak sangka apa yang zira cerita kat dia selama nie, dia sebar-sebarkan satu dunia sampai menyebabkan zira gaduh besar dengan kawan-kawan yang laen. 

Perlu ke nak buat macam tu? Perlu ke nak meruntuhkan persahabatan orang laen? Perlu ke semua tu? Puas ke hati kamu bila benda nie jadik macam nie? Zira rase kecewa sangat sebab dia khianati kepercayaan yang zira bagi pada dia. Tapi zira cuba untuk taknak benci sape-sape. Zira cuba buat tak tahu dengan ape yang terjadi. Tapi...bila korang-korang dan korang perli2 kutuk2 sakitkan hati zira. Korang puas ke buat semua tu? Puas ke tengok satu dunia salahkan zira?

I just don't understand why you change suddenly. Sejak kamu ade kawan baru, kamu lupa pada zira. Macam nie ke kawan? Betol la kata pepatah orang putih "having an honest enemy is far better than having a fake friend". Sejak hari tue, zira kunci mulut zira rapat-rapat. Zira jadik susah nak percaya sape-sape lagi. If zira memang ade wat salah, cakap la leklok. Tak perlu rasenye kamu buat macam tu. Kamu da tak macam yang zira kenal dulu...

Saturday, August 11, 2012

prsoalan...

Salam semua.

Korang2...zira nak tanya sikit laa. 
Zira tengah konpius dengan satu hal nie. 
Camnie....
kalau orang tu yang kata taknak kawan dengan kita lagi...
and terus wat acuh tak acuh dengan kita walau kita da cuba untuk bertegur dengan dia...
kita jugak ke yang di katakan memutuskan silaturahim??
kalau ye apa yang patut kita buat?
dan kalau tak apa yang patut zira buat?


konpius sesangat nie...


Friday, August 10, 2012

Ceramah bersama imam dari Gaza .

Salam.

Tadi pagi ade satu ceramah agama. Semua kakitangan wajib pegi. Mula-mula rase malas aje nak pegi, yela zira nie kalau perhimpunan camnie zira memang susah nak fokus. asyik nak berangan pastu mule la rase ngantuk. Hehe. Tah ape penyakit tah kat zira nie. Pantang orang berucap kat depan, kompem mata setat nak layu. (~_~)

Tapi, lepas aje masuk bilik meeting tu...zira tengok penceramah tu betol-betol datang dari Gaza. Dia berucap pun dalam bahasa Arab. Siap ade translator lagi taw. Tu yang uniknye. Pastu ade sorang lagi ustaz dari Somalia. Diaorang nie ade la cerita sikit-sikit tentang kepayahan hidup kat sane. Kalau nak di bandingkan dengan Malaysia, memang jauh bezanye. Kira orang kite nie da mewah sangat taw. Tapi tu pun masih ade lagi orang yang suka membazir. Tapi kejap aje ceramah pagi tadi. Kalau lame lagi cerita pasal keadaan kat sane mesti lagik best. 



Haa...yang paling kiri tu imam Gaza, pastu yang tengah pulak imam dari Somalia dan yang paling ujung yang comel lote tu orang Malaysia. Yang jadik translator pada imam Gaza tadik. Zira lupe name ustaz-ustaz ni sape. Tapi kalau tak sila yang dari Malaysia tu name dia Ustaz Muslim rasenye. Hehehe. Lupe nak catit dalam notebook tadi.

Sedey jugak bile ustaz tu cerita pasal kesusahan orang kat sane. Taching kejap (T_T) Diaorang takde kedai runcit 1Malaysia macam kat sini, klinik 1Malaysia pun takde. Nak dapat bekalan makanan pun susah. Mane ade McD, KFC bersepah macam kat sini.

Tapi ade jugak orang kata nape kite nak kena tolong orang kat sane. Sedangkan kat Malaysia nie pun banyak lagi orang yang susah. Ish3...korang nie. Penting taw kite bantu warga Palestin nie sebab mereka ini lah yang mempertahankan Masjid Al-Aqsa kat sane taw. Diaorang nie la saban hari diserang, disiksa, dipenjara dan juga dibunuh. Lagipun membela mereka-mereka yang di zalimi tu kan tanggungjawab asas kita.

So, sape-sape yang rase nak hulurkan sumbangan kat warga Palestin bolehlah hulurkan sumbangan seikhlas hati melalui:

Tabung Palestin Haluan
BIMB: 14-023-01-003429-2
Maybank: 5644 9020 8528

Kamu sekali-sekali tidak sampai kepada kebajikan (yang sempurna), sebelum kamu menafkahkan sebahagian harta yang kamu cintai. Dan apa saja yang kamu nafkahkan maka sesungguhnya Allah mengetahuinya.

[ Surah Al-Imran : 92]

Wednesday, August 8, 2012

Keje oh keje !

Salam.

Sekian lame tak menghapdet blog. Ape khabar semua. Rindu nak hapdet blog nie ari2..tapi apakan daya, semenjak da stat latihan prktikal nie..tak boleh nak online selalu. Zira baru aje stat praktikal minggu nie dekat RISDA Johor. Memang la keje ikut waktu opis. 8pagi - 5petang. tapi balek2 tu nak kena mengadap jem sepanjang jalan, nak kena berebut ngan orang ramai kat bazar ramadhan. Last2 sampai uma da melepek kepenatan. Kadang2 aje masak. tu pun kalau larat. Maklum la duduk sendiri jauh dari mak ayah. Kena la belajar berdikari. Nanti da kawen senang. Ye tak?! Hehehe.


Pjbt RISDA Negeri Johor


Nie pun curik mase sikit sebab nak carik bahan untuk buat thesis. Pastu company da siap bagi keje suruh buat report...kena buat 2 report lak tu. Aish bertambah2 la kebizian zira nanti. Takde mase nak pikir pasal persiapan raya ke nak beli baju ke kuih raya ke. Kepala hotak terpaksa memikirkan keje aje. Huhu sedey kan...


Ya Allah, kau permudahkan la urusan ku sepanjang tempoh prktikal ini.
Kau permudahkan la aku dalam menyiapkan thesis ku nanti.
Kau berkati la aku...
Amin~