Followers

Meh Klik Sini Ramai-Ramai ^____^

KLIK SINI TIAP KALI SINGGAH YE!!

Monday, July 9, 2012

10 perkara tentang lelaki yang di benci perempuan.

Salam.

Hai semua. Mungkin ade jejaka-jejaka kat luar sane tu tertanya-tanya nape korang maseh belum bertemu calon yang sesuai untuk korang. Baru je kawan seminggu da break-up. Pastu ari-ari pun asyik gado je. Takpe2. jangan risau. Hari nie zira bermurah hati nak share sikit 5 perkara tentang lelaki yang paling di benci kaum perempuan. Selamat membaca ! (",)




1. Garang.
Perempuan paling anti dengan lelaki yang yang garang. Garang tu boleh tapi mestilah bertempat. Janganla sikit-sikit nak marah, cakap pun nak tengking-tengking. Pantang salah sikit laju je mulut si lelaki nie menjerit marah-marah. Konon macam dia je yang betol. 

2. Kaki pukul.
Rase nye kat dunia tak de sorang pun yang suke kena pukul kan? Of course la. Zira pun tak suke lelaki yang jenis camnie. Korang nak ke kalau badan korang lebam sane sini. Guys...perempuan nie kan lembut sifatnye, kena la layan kaum perempuan cam kami nie dengan lembut jugak. Kalau kamu layan dia dengan keras, keras la layanan nye pada korang taw.





3. Pembohong.
Pembohong maksudnye menipu atau memputar belitkan fakta. Perempuan jugak anti dengan lelaki yang suke tipu perempuan ntuk kepentingan diri. Aish...lelaki, janganla gune alasan bohong sunat untuk lepaskan diri. Apa salahnya korang terus terang je dengan gurls korang tu kalau ade pape jadik. Mungkin kalau korang terus terang, perempuan akan lebih percaya dan terima alasan kamu kan..Sekali dua tu mungkin boleh, tapi kalau da banyak kali, rasenye takde sape da nak percaya cakap korang pasnie.

4. Gatal.
Pantang nampak perempuan cantik lalu kat sebelah, mule la mata nak menjeling, mule la pasang niat nak usha. Kadang gurls korang ade depan mata pun korang buat jugak camnie. Ish3...cube bayangkan kalau gurls korang yang wat camtu kat korang ape korang rase??

5. Tak tahu buat keputusan.
Haa...yang nie yang paling penting. Perempuan tak suke lelaki yang takde keyakinan diri dan cepat panik kalau berlaku sesuatu masalah. Kadang-kadang nak buat keputusan untuk diri sendiri pun, kamu tak yakin dengan pilihan kamu tue. Cuba bayangkan macam mane nak hidup dengan lelaki jenis yang macam nie. Uish..memang pening la. So, lelaki lelaki sekalian. Yang paling penting dalam hidup nie kena la konfiden dengan diri sendiri. Biar tak hensem takpe, asal ade konfiden sumer boleh jadik. Betol tak??

6. Curang.
Hohoho...yang nie pun penting jugak. Perempuan paling menyampah lelaki yang curang. Tak kesahla korang maen kayu tiga ke empat ke, semua tu di kira a BIG NO untuk semua perempuan. Mane ade perempuan yang rela di permaenkan hati nye.. ye tak?? 

7. Cemburu buta.
Cemburu tandanya sayang. Yup ! memang betol. Tapi kalau asyik cemburu tak tentu pasal pun tak bagus jugak. ye tak? Kadang letak nombor lecturer lelaki dalam fon pun nak jeles. Tah hape tah perangai lelaki yang macam nie, tak paham betol. Cemburu tu boleh tapi berpada-pada la ye...




8. Mengongkong.
Itu tak boleh, buat ini tak boleh. Sumer benda pun kena mintak permission. Nak pakai baju kaler ape pun kena mintak izin. Kadang nak pegi kedai depan uma pun  suruh repot. kalau tak buat mula lah gaduh. Konon-konon care, takut jadik pape kat si perempuan. Pening sungguh nak melayan lelaki yang kerenah camnie...

9. Perasan bagus.
Adoyai...lelaki kadang selalu perasan bagus bile dia ade kerja yang baek atau mempunyai wajah yang hensem. Mentang-mentang la korang hensem sikit dari aaron aziz, mula la bangga tak tentu pasal. Konon korang la ade pakej terhebat. Ade semua ciri-ciri idaman wanita. Eh...tak semua perempuan pandang paras rupe aje taw. Hensem muke tak semestinya  hati korang pun hensem kan...

10. Pengotor.
Perempuan paling tak suke lelaki yang pengotor. Especially yang suke meludah atau buang kahak kat merata tempat. Euuuuww ! Geli nye. Tak selera nak ade pasangan yang camnie. So, guys...please la behave depan perempuan ye.. 


Sekian....


No comments: